Το 1581 οι Αποκρυφιστές John Dee και Edward Kelley υποστήριξαν πως κατόρθωσαν να επικοινωνήσουν με τους Αγγέλους, οι οποίοι τους παρείχαν τις βάσεις για την ανάπτυξη μίας γλώσσας με την οποία θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν με την «Άλλη Πλευρά». Οι δύο άντρες κατέγραψαν αυτή την «Αγγελική Γλώσσα» που ονομάστηκε Ενωχιανή Γραφή που είχε το δικό της Αλφάβητο, Γραμματική και Συντακτικό.
Η γλώσσα αυτή, όπως αναφέρεται στα ημερολόγιά τους, χρησιμοποιήθηκε για Ενωχιακή μαγεία. Στο ημερολόγιο του Dee, δεν αναφέρεται ως «Ενωχιανή» αλλά ως «Αγγελική», «Ουράνια Ομιλία», «Γλώσσα των Αγγέλων», «Η Πρώτη Γλώσσα του Θεού-Χριστού», «Η Αγία Γλώσσα» ή «Αδαμική Γλώσσα» και σύμφωνα με τους αγγέλους του Dee, ο Αδάμ την χρησιμοποίησε για ονομάσει όλα τα πράγματα του Παραδείσου. Ο όρος «Ενωχιανή» ήρθε από τον ισχυρισμό του Dee ότι ο Βιβλικός Πατριάρχης Ενώχ ήταν το τελευταίος άνθρωπος που γνώριζε τη γλώσσα πριν τους Dee, Kelley.
Ο Δρ. John Dee (1527 – 1609) ήταν Μαθηματικός, Αστρονόμος/Αστρολόγος και Αποκρυφιστής και έζησε την περισσότερη ζωή του στο Δυτικό Λονδίνο. Ήταν ένα μορφωμένος άντρας που σπούδασε στο Κολλέγιο St. John’s του Cambridge και έγινε δεκτός στους κύκλους της επικρατούσας Ελίτ, λειτουργώντας ως Επιστημονικός σύμβουλος της Βασίλλισας Ελισάβετ I. Κατά την πρώιμη ζωή του ο Dee δεν έδειχνε κανένα ενδιαφέρον για το υπερφυσικό, αργότερα όμως απογοητεύτηκε από την Επιστήμη και ξεκίνησε να πειραματίζεται με τον Αποκρυφισμό. Ο Dee αναζητούσε να ανακαλύψει την χαμένη πνευματική γνώση και να ανακτήσει την Σοφία που ο ίδιος πίστευε πως βρισκόταν κρυμμένη στα αρχαία βιβλία. Ανάμεσα στα βιβλία αυτά ήταν το Βιβλίο του Ενώχ, που ο Dee εξέλαβε ως ένα βιβλίο που περιέγραφε το Μαγικό Σύστημα που χρησιμοποίησε ο Πατριάρχης της Βίβλου.
Η ΑΛΦΑΒΗΤΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Σύμφωνα με τον Tobias Churton στα κείμενά του στο The Golden Builders, η έννοια της Αγγελικής Γλώσσας ήταν κοινή κατά τη διάρκεια της εποχής του Dee. Αν κάποιος μπορούσε να μιλήσει με τους αγγέλους, θεωρούνταν ότι μπορούσε να αλληλεπιδρά κατευθείαν μαζί τους.
Το 1581, ο Dee ανέφερε σε προσωπικό του ημερολόγιο ότι ο Θεός έστειλε «καλούς Αγγέλους» για να επικοινωνήσουν απευθείας με προφήτες. Το 1582, ο Dee συνεργάστηκε με τον μάντη Edward Kelley, παρ’ όλο που ο Dee είχε χρησιμοποιήσει κι άλλους μάντεις πριν από αυτόν. Με τη βοήθεια λοιπόν του Kelley, ο Dee είχε σκοπό τη δημιουργία μόνιμης επικοινωνίας με τους Αγγέλους. Τα αποτελέσματα της δουλείας τους φάνηκαν με τη δημιουργία της Αγγελικής Γλώσσας.
Σύμφωνα με τα ημερολόγια του Dee, η Αγγελική θα έπρεπε να ήταν η γλώσσα του Θεού που χρησιμοποίησε για να δημιοργήσει τον κόσμο και αργότερα χρησιμοποιήθηκε από τον Αδάμ για να μιλήσει στον Θεό και τους Αγγέλους, και για ονομάσει όλα τα όντα που υπάρχουν. Μετά την Πτώση του από τον Παράδεισο, ο Αδάμ έχασε τη Γλώσσα και κατασκεύασε μια μορφή πρώτο-Εβραϊκών από την αμυδρή ανάμνησή του από την Αγγελική. Αυτά τα πρώτο-Εβραϊκά ήταν γλώσσα των Ανθρώπων τότε έως τον Πύργο της Βαβέλ και τη Σύγχυση των Γλωσσών. Μετά από αυτό, οι διάφορες ανθρώπινες γλώσσες αναπτύχθηκαν, συμπεριλαμβανομένης μιας ακόμη πιο τροποποιημένης Εβραϊκής (την οποία γνωρίζουμε ως «Βιβλική Εβραϊκή»). Από την εποχή του Αδάμ έως την εποχή των Dee και Kelley, η Αγγελική Γλώσσα έμεινε κρυμμένη από τους Ανθρώπους με την μοναδική εξέλιξη του Πατριάρχη Ενώχ ο οποίος, σύμφωνα με τους αγγέλους, έγραψε το βιβλίο «Η Βίβλος του Loagaeth» (Λόγος από τον Θεό) για την ανθρωπότητα. Το βιβλίο χάθηκε μετά τον Κατακλυσμό του Νώε.
"Η Σφραγίδα του Θεού» του John Dee – Βρετανικό Μουσείο |
Το 1581 ο Ντι άρχισε τα πιο σημαντικά πειράματα της ζωής του : αυτά που περιελάμβαναν την επικοινωνία με πνεύματα, τα οποία ο ίδιος αποκαλούσε ‘αγγέλους’. Ακούραστος αναζητητής της Αλήθειας, μέσα από τις θεωρητικές επιστήμες και τις πρακτικές εφαρμογές τους, στράφηκε πλέον στον αόρατο κόσμο. Ο ίδιος γράφει : Όλη μου τη ζωή την ανάλωσα στη μάθηση. Ωστόσο, σε όλο το διάστημα αυτό δε σταμάτησα ούτε στιγμή, με ποικίλους τρόπους, σε διάφορες χώρες, με πολύ πόνο, φροντίδα και κόστος, ν’ αναζητώ την ύψιστη γνώση που θα ήταν δυνατόν ν’ αποκτήσει άνθρωπος στον κόσμο αυτόν. Τελικά, ανακάλυψα ότι κανένας εν ζωή άνθρωπος και κανένα βιβλίο από όσα θα ήταν δυνατό να βρω μπορούσε να με διδάξει τις αλήθειες που ποθούσα Έτσι, αποφάσισα ν’ απευθυνθώ και να προσευχηθώ σ’ εκείνον που παρέχει σοφία και κάθε τι καλό, για να μου χαρίσει τη σοφία εκείνη με την οποία θα μπορούσα να γνωρίσω την ουσία των δημιουργημάτων μου Προσπάθησε όπως έλεγε να επιτύχει επικοινωνία με το Θεό, όπως ο βιβλικός πατριάρχης Ενώχ.
Μέσω της επικοινωνίας αυτής ο Ντι απέδειξε ότι τα μαθηματικά, η φιλοσοφία της Καββάλα και οι αραβικές μαγικο-αλχημικές εργασίες, μπορούσαν να αποτελέσουν βάσεις κατανόησης και εφαρμογής της μαγείας (φυσικής και μεταφυσικής) Ο Ενώχ ήταν ένας Πατριάρχης του εβραϊκού λαού στην Παλαιά Διαθήκη. Ήταν Γιος του Κάιν και όπως λένε οι Γραφές : ‘Ο Ενώχ περπάτησε με το Θεό και ο Θεός δεν τον πήρε’, δείγμα του ήταν ένας μεγάλος μύστης.
"Ο χρυσός δίσκος" του dr Dee. Βρετανικό Μουσείο |
Ο ερευνητής S. Skinner, υποψιάζεται ότι ο Ντι είχε στην κατοχή του μια αιθιοπική έκδοση του λεγόμενου Βιβλίου του Ενώχ, την οποία δεν ήταν σε θέση να διαβάσει. Το Βιβλίο του Ενώχ που θεωρούνταν χαμένο στη διάρκεια του Μεσαίωνα, βρέθηκε σε αιθιοπική και ελληνική έκδοση τον 17ο αι. Η ενασχόληση αυτή του Ντι είχε δύο άμεσα αποτελέσματα : α) την προσέλκυση πολλών μελετητών στη μελέτη της μαγείας, και β) την καταστροφή του σπιτιού του από έναν φανατισμένο όχλο, στα πλαίσια του κυνηγίου των μαγισσών.
Ο κρυσταλλομάντης Έντουαρντ Κέλι
O Κέλι εμφανίστηκε στον Ντι με το ψεύτικο όνομα Έντουαρντ Τάλμποτ. Ήταν ένας περίεργος και δύστροπος άνθρωπος που κυκλοφορούσε μόνιμα μ’ έναν σκούφο, επειδή του είχαν κόψει τα αυτιά σαν ποινή για το αδίκημα της πλαστογραφίας. Ήταν γνωστός σαν το μέντιουμ με τα κομμένα αυτιά. Πριν τη συνεργασία του με τον Ντι είχε τη φήμη τσαρλατάνου που έφτιαχνε μαγικά ελιξίρια ενώ θεωρούνταν και μυημένος στη Νεκρομαντεία
Τον ενδιέφερε η Αλχημεία και φήμες τον ήθελαν να κατέχει πολύ παλιά βιβλία σε κρυπτογραφημένη μορφή. Ο Ντι τον προσέλαβε σαν κρυσταλλομάντη, έναντι χρηματικής αμοιβής, αν και αρχικά τον υποψιάζονταν σαν κατάσκοπο, που είχε έρθει για να τον καταδώσει στις αρχές. Ξεκινώντας, ο Ντι θεωρούσε ήδη τους αγγέλους, υπάκουα όργανα του Θεού. Αντίθετα ο Κέλι δεν απέκλειε τη δολιότητά τους. Φαίνεται πάντως ότι στις συνομιλίες τους, οι άγγελοι περιφρονούσαν τον Κέλι.
Υπάρχουν ενδείξεις για μια πρώτη ‘αγγελική’ επικοινωνία απ’ τις 10 Μαρτίου του 1582. Όμως η πρώτη εγγραφή στο ημερολόγιο του Ντι για ένα τέτοιο γεγονός είχε γίνει ήδη απ’ τις 12 Δεκεμβρίου του 1581, όταν ο Ντι συνεργάζονταν για τα πειράματά του με κάποιον Barnabas Saul, με τον οποίο είχε συνεργαστεί αρχικά. Ο Saul του μετέφερε τα λόγια των αγγέλων Αναήλ και Μιχαήλ. Όμως ο Ντι τον απέλυσε μετά από λίγους μήνες, πιστεύοντας ότι μετέφερε πλαστές συνομιλίες. Στην πρώτη του επαφή ο Κέλι επικοινώνησε με τον άγγελο Ουριήλ, ο οποίος του αποκάλυψε την ‘σφραγίδα’ του καθώς και οδηγίες για την κατασκευή ενός μαγικού τάλισμαν, του Sigillum Emeth (ή Aemeth). Ακολούθησαν πολλές συνεδρίες όπου διάφοροι Άγγελοι επικοινώνησαν με τον Ντι μέσω του Κέλι. Στις συνεδρίες χρησιμοποιούνταν διάφορα μαγικά αντικείμενα : κέρινοι πίνακες, ένα χρυσό επιστόμιο, πολλές κρυστάλλινες σφαίρες καθώς και ένα μαύρο καθρέπτη από οψιδιανό.
Η πρώτη συνεδρία που εκδόθηκε ήταν αυτή της 28ης Μαΐου του 1583. Αρχίζει με την εμφάνιση ενός μικρού πνεύματος-κοριτσιού 7 έως 9 ετών, με το όνομα Madimi. Από προηγούμενη συνεδρία προκύπτει ότι η Madimi είναι ένα πνεύμα που σχετίζονταν με τον πλανήτη Ερμή (σχέση με τη διδασκαλία γλωσσών και μαγικών επιστημών). Πολλά πνεύματα εμφανίζονται κατά καιρούς, αλλά η Madimi κάνει σταθερές εμφανίσεις.
Ο βιογράφος του Ντι, Richard Deacon, γράφει ότι η Madimi μεγάλωσε και έφτασε στην ηλικία ώριμης γυναίκας στα 7 χρόνια που εμφανίζονταν στον Ντι. Σ’ ένα χειρόγραφο του Ντι υπάρχει ένα σχέδιο της Madimi, όπου διακρίνεται με ασάφεια σαν ενήλικη γυναίκα, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι ο Ντι τη ζωγράφισε όπως την φαντάζονταν αφού δεν είχε την ικανότητα να τη δει. Οι πρώτες επικοινωνίες του Ντι, είναι καταγραμμένες στο έργο του Libri Mysteriorum. Περιέχουν συνομιλίες με δύο αγγέλους : τον Αναήλ και τον Αριήλ, οι οποίοι τον καθοδήγησαν για την κατασκευή των μαγικών αντικειμένων που απαιτούνταν για την επικοινωνία.
Το τρίτο κεφάλαιο του έργου αυτού περιέχει το σχεδιασμό των επτά τάλισμαν και ολοκληρώνεται με το Tabulla Collecta, έναν συνοπτικό πίνακα με τα ονόματα 49 αγγέλων. Πολλά απ’ τα μηνύματα δόθηκαν με μορφή πινάκων που έπρεπε να διαβαστούν με κάποια σειρά για να αποκρυπτογραφηθούν οι πληροφορίες. Τα ονόματα που προκύπτουν απ’ τους δύο πρώτους πίνακες βρίσκονται τα ίδια και σε μαγικά κείμενα του Αγρίππα και του Peter d’ Abano, όπως ο ίδιος ο Ντι σημειώνει στο περιθώριο. Για παράδειγμα απ’ τον πρώτο πίνακα ο Ντι διάβασε τα ονόματα των 7 Αρχαγγέλων : Zaphkiel, Zadekiel, Cumael, Raphael, Haniel, Michael, Gabriel, διαβάζοντας προς τα κάτω. Ο δεύτερος πίνακας έδινε τα ονόματα : (S)Zabathiel, Zedekie(i)l, Madimiel, Semeliel, Nogahel, Corabiel και Levanael.
Ο Γερμανός αποκρυφιστής Κορνήλιος Αγρίππας, απ’ τον οποίο ο Ντι φαίνεται επηρεασμένος, και του οποίου το έργο Steganographia κατείχε ο Ντι, έδινε παρόμοια ονόματα τους 7 Αρχαγγέλους και τους συνέδεε με τους 7 (αστρολογικούς) Πλανήτες. Η σύγκριση φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Όμως αν ο Ντι διαβάζονταν με άλλο τρόπο προέκυπταν άλλα ονόματα που μάλιστα σχετίζονταν με πλανήτες. Το όραμα περιελάμβανε 7 άνδρες, 7 γυναίκες, 7 ‘κόρες’ και 7 αγόρια. Το σύστημα αυτό των αγγέλων ονόμασε ο Ντι «De Heptarchia Mystica» (Μυστική Επταρχία), στο ομώνυμο έργο του. Σ’ αυτό περιέχονται επικλήσεις των αγγέλων, οι περιγραφές τους και οι σφραγίδες τους. Το όλο σύστημα της Μυστικής Επταρχίας, θυμίζει τους 7 Πλανητικά Πνεύματα ή Δυαν-Τσόχαν του Ανατολικού Εσωτερισμού, δηλ. των 7 Καρμικών Ρυθμιστών που έχουν αντίστοιχα έδρα τους 7 (αστρολογικούς) Πλανήτες, καθώς και τους 42 Βοηθούς Τους (6 για κάθε Δυαν-Τσόχαν).
Τα ονόματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή κέρινων σφραγίδων (του Sigillum Emeth και τεσσάρων άλλων) για επικλήσεις. Σχεδόν 100 ακόμα πίνακες υπαγορεύθηκαν απ’ τα πνεύματα σε διάφορα μεγέθη έως 49 , για τα οποία όμως δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή η μέθοδος αποκρυπτογράφησης. Ο Ντι συμβουλεύονταν τους πίνακες καθώς ο Κέλι κοιτούσε μέσα στην κρυστάλλινη σφαίρα και μετέδιδε αυτά που του υπαγορεύονταν. Για παράδειγμα ο Κέλι έλεγε : ο άγγελος δείχνει στη στήλη 6 και στη γραμμή 31. Ο Ντι έβρισκε το συγκεκριμένο τετράγωνο και κατέγραφε το γράμμα. Τα μηνύματα δίδονταν ανάποδα, επειδή αν προφέρονταν κανονικά θα απελευθερώνονταν δυνάμεις.
Οι Αγγελικές Ιεραρχίες
Στις ενωχιανές επικλήσεις παρουσιάζονται 3 κατηγορίες Αγγελικών ιεραρχιών:
α) Η Επταρχική Βασιλεία : επόπτευε όλες τις γήινες δραστηριότητες και μετέδιδε το θέλημα του Δημιουργού. Βασίζονταν στους 7 Πλανήτες (και αναλογικά στις 7 μέρες της εβδομάδας) και προσέφερε γνώση για τον Θεό και τους Αγγέλους.
β) Άγγελοι των Αιθέρων (Aethyr) :κυβερνούσαν τις διάφορες χώρες της Γης και μπορούσαν αν ήθελαν να ανατρέψουν ολόκληρα έθνη. Σχετίζονταν με τους 12 ζωδιακούς οίκους και τους 30 Αιθέρες, οι οποίοι ήταν υποδιαιρέσεις του ουράνιου θόλου των αστέρων. Κάθε Αιθέρας είχε όνομα με 3 γράμματα (π.χ. Zip, Arn, Tor ) και 3 Κυβερνήτες – Αγγέλους. Το όνομα καθενός απ’ αυτούς είχε 7 γράμματα.
γ) Άγγελοι των Τεσσάρων Σημείων του Ορίζοντα και των Τεσσάρων Στοιχείων :στάλθηκαν στη Γη για να σταματήσουν το θέλημα του σκοτεινού Διαβόλου και να εκπληρώσουν το θέλημα του Θεού. Ήταν οι κάτοικοι των τεσσάρων Παρατηρητηρίων. Ο άγγελος Άβε περιγράφει στον Ντι τα 4 Παρατηρητήρια ως εξής : Οι 4 Οικισμοί είναι οι Τέσσερις Άγγελοι της Γης, οι οποίοι είναι οι 4 Παρατηρητές και τα Παρατηρητήριά τους, τα οποία έχει τοποθετήσει ο αιώνιος Θεός με τη Θεία Πρόνοια εναντίον της βλασφημίας, της κατάχρησης και του ύπουλου τρόπου του μεγάλου εχθρού του Διαβόλου. Ο σκοπός είναι να χαλιναγωγηθεί η ζηλόφθονη θέλησή του, να πραγματοποιηθούν οι αποφάσεις του Θεού και τα πλάσματά Του να προστατευθούν και να διατηρηθούν στη Γη, εντός του Σχεδίου και των Κανόνων της Τάξης.
Τα 4 Παρατηρητήρια αναπαριστώνται με 4 αλφαβητικά τετράγωνα και αντιστοιχούν στους τέσσερις μυστικιστικούς στύλους της αιγυπτιακής μυθολογίας που στηρίζουν τον Ουρανό για να μην πέσει στη Γη. Μας παραπέμπουν επίσης στους 4 Δεβαράτζα του ανατολικού Εσωτερισμού, δηλ. στα 4 πλανητικά πνεύματα, Φύλακες των τεσσάρων κατευθύνσεων. Ο ρόλος τους ήταν να εμποδίζουν τις λεγεώνες του Choronzon (Κόρονζον ή Χόρονζον) να κατέλθουν στη Γη. Choronzon είναι τα όνομα που έδιναν οι άγγελοι στον Σατανά. Στο ενωχιανό κείμενο αναφέρεται σαν Death-Dragon, Him-That-Is-Fallen, ή Telecvovim. Οι Πύλες των Τεσσάρων Παρατηρητηρίων είναι νοητικά οικοδομήματα. Όταν ανοιχθούν λέγεται ότι θα εισβάλουν τα δαιμόνια του Choronzon, όχι εντός του υλικού κόσμου, αλλά μέσα στο υποσυνείδητο των ανθρώπων, βέβαια με υλικά αποτελέσματα. Τα πνεύματα είναι νοητικά και όχι υλικά και συνομιλούν με τους ανθρώπους μέσω ονείρων, ασυνείδητων τάσεων και σπανιότερα με οράματα που έχουν ξύπνιοι, επηρεάζοντας τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας και κατευθύνοντας έτσι τις πράξεις μας, όπως σε περιπτώσεις παρορμητικών συμπεριφορών και εμμονών, αλλά και ολικής κατάληψης. Μόνο μέσω των ανθρώπων μπορούν να επηρεάσουν τον υλικό κόσμο.
Η Ενωχιανή γλώσσα και οι 49 Επικλήσεις
Τελετουργικό Νεκρομαντείας από τους Dee και Kelly |
Στις 26 Μαρτίου του 1583, ο Κέλι παράγει το πρώτο υλικό που αφορά την λεγόμενη αγγελική γλώσσα. Είχε το όραμα ενός μαγικού βιβλίου με φύλλα, το καθένα απ’ τα οποία ήταν συμπληρωμένο με τετράγωνα. Τους επόμενους 13 μήνες ασχολήθηκαν μ’ αυτό. Σ’ αυτή στην προσπάθεια, ο Ντι αναφέρει την παρεμβολή άλλων, μη-αγγελικών πνευμάτων (στοιχειακών), τα οποία προσπαθούσαν να τους μπερδέψουν.
Τελικά προέκυψε το ενωχιανό αλφάβητο του Ντι, με 21 ειδικούς χαρακτήρες, με το δικό του όνομα ο καθένας. Τα ονόματά τους δόθηκαν σε τρεις ομάδες των επτά. Ο Ντι είχε ήδη στην κατοχή του (απ’ το 1559) ένα χειρόγραφο απ’ το έργο Voarchadumia του Pantheus (1530), στο οποίο υπάρχει άλλο ένα αλφάβητο που αποκαλείται ενωχιανό, χωρίς να έχει κάποια εμφανή σχέση με αυτό του Ντι ). Ίσως όμως ο Pantheus να έδωσε την ιδέα.
Ένα άλλο έργο, το Introductio in Chaldaicam linguam που εκδόθηκε το 1539, απ’ τον Theseus Ambrosus Albonesius, αν και περιέχει πολλά αλφάβητα, πραγματικά και μαγικά, παρμένα από αρχαία χειρόγραφα, δεν περιέχει κάποιο που οι χαρακτήρες του να έχουν σχέση με το Ενωχιανό αλφάβητο του Ντι. Μέσα απ’ τα πειράματα σχηματίστηκε σιγά – σιγά (1584) μια πιο πλήρης γλώσσα: η Ενωχιανή γλώσσα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύνολο από 49 επικλήσεις (μία απ’ τις οποίες είναι ‘σιωπηρή’). Το πως προκύπτει η ενωχιανή γλώσσα απ’ τα τετράγωνα των πινάκων είναι ακαθόριστο. Οι 48 ενωχιανές επικλήσεις (ή Κλειδιά του Ενώχ) είχαν σαν σκοπό την επίτευξη της επικοινωνίας του Ντι με τα πνεύματα των 30 Αιθέρων. Υπήρχε και ένα τελευταίο, 49ο κλειδί, που οι Άγγελοι το χαρακτήριζαν Υπέρτατο, Ιερό και Μυστικό, για να μπορεί να εκφωνηθεί. Απ’ τα 49, τα 19 Κλειδιά ήταν τα βασικά. Τα υπόλοιπα 30 ήταν όμοια, εκτός απ’ την πρώτη σειρά που περιείχε το όνομα του κάθε Αιθέρα.
Οι ενωχιανές επικλήσεις είναι γεμάτες προειδοποιήσεις για τη συντέλεια του κόσμου, λόγω της οργής του Θεού και τις έλευσης του Αντίχριστου. Η ώρα της Αποκάλυψης ήταν η ίδια με αυτή της επιτυχούς ολοκλήρωσης του τελετουργικού των 48 Κλειδιών. Η ώρα αυτή δεν είναι καθορισμένη, αλλά καθορίζεται από την ελεύθερη βούληση ενός ανθρώπου που στην Αποκάλυψη του Ιωάννη αποκαλείται Αντίχριστος. Ο Άγγελος Ραφαήλ λεει στον Ντι : «Οι 49 επικλήσεις είναι τα Φυσικά Κλειδιά που θα ανοίξουν τις 48 Πύλες της Γνώσης (η 49η δεν πρέπει να ανοιχθεί), ώστε να μπορείς να τις μετακινήσεις και θα σου δοθούν τα μυστικά των Πόλεών τους και έτσι θα μπορέσεις να κατανοήσεις που περιέχονται στους Πίνακες …» Ο Ντι περίμενε άδεια απ’ τους αγγέλους για να χρησιμοποιήσει την Ενωχιανή μαγεία, αλλά αυτή η άδεια δεν του δόθηκε ποτέ.
Η μετέπειτα χρήση του Ενωχιανού μαγικού συστήματος
Τα πρακτικά των συνεδριών των Ντι και Κέλι, βρίσκονται στα μέσα του 17ου αι., στα χέρια του Elias Ashmole, του ιδρυτή του αγγλικού Ελευθεροτεκτονισμού. Του παραδίδονται από κάποιον κ. Wale που τα βρήκε σ’ ένα μυστικό συρτάρι μιας κασέλας από ξύλο κέδρου που ανήκε στον Ντι. Ο Ashmole ήταν ο πρώτος άνθρωπος μετά τον Ντι που προσπάθησε να έρθει σε επικοινωνία με ‘αγγελικά’ πνεύματα, σε μια σειρά από συνεδρίες μεταξύ 1671 και 1676. Πάντως δεν υπάρχουν ίχνη εμφάνισης της ενωχικής μαγείας στις μασονικές τελετές.
Μετά από δύο αιώνες, ένας άλλος τέκτονας, ο Wynn Westcott (1848-1925), ένας απ’ τους ιδρυτές, το 1888, του Ερμητικού Τάγματος, επαναφέρει την ενωχιανή μαγεία στον αγγλικό αποκρυφισμό. Η Μελέτη των ενωχιανών επικλήσεων ήταν μέρος της μελέτης στο επίπεδο μύησης του Adeptus Minor. Ένας άλλος διάσημος αποκρυφιστής του 20ου αι., ο Aleister Crowley (1875-1947) πήρε στα σοβαρά την ενωχιανή μαγεία και δημοσίευσε τις επικλήσεις στο έργο του The Equinox (1909-1913). Ο Crowley πειραματίστηκε στην επικοινωνία με τους Αγγέλους του Αιθέρα και κατέγραψε την εμπειρία του στο έργο του The Vision and the Voice. Μάλιστα έκανε προσθήκες στην ενωχιανή γλώσσα τις οποίες δημοσίευσε στο βιβλίο Goetia (ή Lesser Key of Solomon) που δημοσίευσαν μαζί με τον MacGregor Mathers. Ο Crowley πίστευε ότι ήταν μετενσάρκωση του Κέλι. Στα μαγικά πειράματα που έκανε φαίνεται να ανακάτεψε διάφορα είδη μαγείας, όπως την ενωχιανή του Ντι, τις Επικλήσεις του Φύλακα Αγγέλου του άραβα Αμπραμελίν, την Goetia του Mathers, την ταντρική σεξουαλική μαγεία κ.ά. Για τον Crowley, ο αιώνας του Ώρου, δηλ. η περίοδος που ο Choronzon και οι λεγεώνες του θα κυβερνούσαν τον κόσμο, είχε αρχίσει το 1904. Ο ίδιος, το 1909, μαζί με τον βοηθό του Βίκτορ Νούμπεργκ, διεξήγαγαν πνευματιστικά πειράματα με τους ενωχιανούς Αιθέρες, στην Β. Αίγυπτο. Μάλιστα ο Νούμπεργκ είχε δεχθεί επίθεση από έναν δαίμονα τον οποίο όμως τελικά έστειλε πίσω. Ίσως να άνοιξε για λίγο τις Πύλες των Τεσσάρων Παρατηρητηρίων, οι οποίες ανοίγουν μόνο από μέσα.
Αργότερα διάφορες ομάδες ισχυρίστηκαν, ότι χρησιμοποιώντας την ενωχιανή γλώσσα και μαγεία, κατάφεραν να έρθουν σε επικοινωνία με πνεύματα. Ανάμεσά τους η Εκκλησία του Σατανά με αρχηγό τον Anton La Vey στην Καλιφόρνια , το Τάγμα της Πυραμίδας και της Σφίγγας, το Τάγμα του Κυβικού Λίθου, το Luculentus Astrum κ.ά.
Βιβλιογραφία
1.The Complete Enochian Dictionary, Donald C. Laylock, εκδ. Weiser, York Beach. Maine, 1994.
2.John Dee-The World of an Elizabethan Magus, Peter J. French, Routledge and Kegan Paul, London 1972. 3.The Diaries of John Dee, εκδ. Edward Fenton, Day Books Oxfordshire, 1998.
4.Μάγοι της Φιλοσοφίας, Θεοδόσιος Ν. Πελεγρίνης, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1996.
5.Παράδοση του Κόσμου, εκδ. Αρχέτυπο, Θεσσαλονίκη, 2000
6.John Dee, Charlotte Fell Smith, εκδ.Constable & Company, Λονδίνο 1909
Σελίδες απ’ το Internet: http://www.sirbacon.org/links/dblohseven.html, http://www.crcsite.org/Dee1.htm (άρθρο της Linda S. Schrigner για τον Ντι και τους Ροδόσταυρους), http://www.johndee.org
7. Esoterica.gr
8. Wiki.com
Αντλήθηκαν πληροφορίες απο:
supernaturalgreece.gr
mindhack.gr