Πιο
κοντά στη λύση του μυστηρίου της Τζοκόντα δηλώνουν Ιταλοί ερευνητές, οι
οποίοι άνοιξαν ένα τάφο αιώνων στη Φλωρεντία, τα λείψανα του οποίου
μπορεί να επιβεβαιώσουν τη ταυτότητα της γυναίκας που απαθανατίστηκε σε
έναν από τους διασημότερους πίνακες.
Οι ειδικοί άνοιξαν μία τρύπα στο πέτρινο πάτωμα της εκκλησίας όπου βρίσκεται η οικογενειακή κρύπτη του Φλωρεντινού εμπόρου μεταξιού Φραντσέσκο ντελ Τζοκόντο, σύζυγος της Λίζας Γκεραρντίνι. Ο Σιλβάνο Βιντσέτι, συγγραφέας, ερευνητής και επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για την Προώθηση της Ιστορικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας, θα εξετάσει το DNA των οστών της κρύπτης, ελπίζοντας πως κάποια από τα οστά θα ανήκουν σε συγγενή εξ αίματος, πιθανόν στο γιο της, Πιέρο. Έπειτα, θα τα συγκρίνει με τα DNA τριών γυναικών που είχαν ενταφιαστεί σε ένα γειτονικό μοναστήρι.
Σύμφωνα με τους ιστορικούς η Γκεραρντίνι πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της στη μονή Σάντα Όρσολα. Πριν ένα χρόνο ξεκίνησε η αναζήτηση των λειψάνων της και ο Βιντσέτι θεωρεί ότι μία από τις τρεις σορούς που βρέθηκαν ανήκει στη Μόνα Λίζα.
Στη περίπτωση που τα DNA ταυτοποιηθούν οι ειδικοί θα μπορέσουν να αναδημιουργήσουν το πρόσωπο της Γκεραρντίνι από τα οστά της και να το συγκρίνουν με τη μορφή της γυναίκας που εμφανίζεται στο πίνακα.
«Εάν βρούμε τη σύνδεση μεταξύ μητέρας και παιδιού, τότε θα έχουμε βρει τη Μόνα Λίζα. Εφόσον επιτύχουμε, θα μπορέσουμε να απαντήσουμε σε τρία ερωτήματα που στοιχειώνουν επί χρόνια τους ιστορικούς και τους λάτρεις της τέχνης. Ήταν η Γκεραρντίνι το μοντέλο για τη Μόνα Λίζα; Ή ήταν κάποιο άλλο μοντέλο όπως λένε μερικοί; Ή μήπως ήταν απλώς ένα δημιούργημα της φαντασίας του ζωγράφου;» τόνισε ο Βιντσέτι.
Οι ειδικοί άνοιξαν μία τρύπα στο πέτρινο πάτωμα της εκκλησίας όπου βρίσκεται η οικογενειακή κρύπτη του Φλωρεντινού εμπόρου μεταξιού Φραντσέσκο ντελ Τζοκόντο, σύζυγος της Λίζας Γκεραρντίνι. Ο Σιλβάνο Βιντσέτι, συγγραφέας, ερευνητής και επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για την Προώθηση της Ιστορικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας, θα εξετάσει το DNA των οστών της κρύπτης, ελπίζοντας πως κάποια από τα οστά θα ανήκουν σε συγγενή εξ αίματος, πιθανόν στο γιο της, Πιέρο. Έπειτα, θα τα συγκρίνει με τα DNA τριών γυναικών που είχαν ενταφιαστεί σε ένα γειτονικό μοναστήρι.
Σύμφωνα με τους ιστορικούς η Γκεραρντίνι πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της στη μονή Σάντα Όρσολα. Πριν ένα χρόνο ξεκίνησε η αναζήτηση των λειψάνων της και ο Βιντσέτι θεωρεί ότι μία από τις τρεις σορούς που βρέθηκαν ανήκει στη Μόνα Λίζα.
Στη περίπτωση που τα DNA ταυτοποιηθούν οι ειδικοί θα μπορέσουν να αναδημιουργήσουν το πρόσωπο της Γκεραρντίνι από τα οστά της και να το συγκρίνουν με τη μορφή της γυναίκας που εμφανίζεται στο πίνακα.
«Εάν βρούμε τη σύνδεση μεταξύ μητέρας και παιδιού, τότε θα έχουμε βρει τη Μόνα Λίζα. Εφόσον επιτύχουμε, θα μπορέσουμε να απαντήσουμε σε τρία ερωτήματα που στοιχειώνουν επί χρόνια τους ιστορικούς και τους λάτρεις της τέχνης. Ήταν η Γκεραρντίνι το μοντέλο για τη Μόνα Λίζα; Ή ήταν κάποιο άλλο μοντέλο όπως λένε μερικοί; Ή μήπως ήταν απλώς ένα δημιούργημα της φαντασίας του ζωγράφου;» τόνισε ο Βιντσέτι.